סטודנטית בסמינר "אופק" זכתה באות הוקרה על התנדבות יוצאת דופן

אות הצטיינות על מעורבות חברתית יוצאת דופן בקהילה של המועצה להשכלה גבוהה הוענק לתלמידת מגמת הסיעוד בסמינר "אופק", צביה גינסברג, על פעילותה המסורה במסגרת פרויקט "לב בקהילה".

גינסברג מתנדבת בפרויקט זו השנה השלישית. בשנה הראשונה עשתה זאת במסגרת תחנת שיקום של אגף הרווחה בעיריית ירושלים, שם, בין היתר, ליוותה במסירות צעירה עם תסמונת דאון. בשנתה השנייה לקחה על עצמה להוביל פרויקט מאתגר במיוחד במסגרת "שיח סוד". שם ליוותה צעירות עם מוגבלות בדירה טיפולית, חברה לצוות הדירה המקצועי בבניית תוכנית עבודה, והצליחה לקדם את הדיירות בצורה יוצאת דופן לחיים עצמאיים יותר. היא הפעילה בדירה חוג אפייה, חוג מוזיקה וריקודים ונטלה על עצמה במסירות את המנהג עליו מקפידים בדירה – לחגוג לכל אחת מהדיירות יום הולדת. גם בתקופת הקורונה, תוך גילוי גמישות ויצירתיות, יזמה פעילויות מקוריות וחדשות במרחב הפתוח. בנוסף לכך מארחת צביה בביתה ילדה עם CP ובשבתות היא אחראית על מועדונית לילדים עם צרכים מיוחדים מטעם ארגון "עזרה למרפא".

רכזת מתנדבות מערך הדיור ב'שיח סוד', דבורי אלבום, אומרת: "צביה רגישה לצרכים שעלו מהשטח ונתנה עבור הדיירות עם מוגבלות מורכבת הרבה מעבר לנדרש מתפקידה. היא השכילה למצות את התועלת ההדדית בהשתלבותם של אנשים עם מוגבלות ודוגמה מופתית להתנדבות ברגישות וביצירתיות".

דילוג לתוכן